Realizacje

Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą

W 2016 roku rozpoczęła się ogólnopolska kampania edukacyjna „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą”, której celem było budowanie świadomości na temat roli specjalistycznego żywienia w chorobie, zwłaszcza onkologicznej oraz edukowanie na temat żywienia medycznego jako integralnej części leczenia. Pierwsza edycja była poświęcona chorobom onkologicznym. Kampanię zainaugurował film dokumentalny nominowanej do Oskara reżyserki Anety Kopacz pt. „Ja”.

Kategoria

  • Kampania edukacyjna

Klient

  • Nutricia Medyczna

Nagrody

  • Srebrny Spinacz w kategorii „Medycyna i Zdrowie” w konkursie Złote Spinacze 2017
  • Brązowy Spinacz w kategorii „Media Relations” w konkursie Złote Spinacze 2018

Druga edycja, realizowana w 2017, skoncentrowała się na edukacji na temat żywienia medycznego w chorobach neurologicznych, tematu który był dotychczas pomijany przed media. Głównym wyzwaniem komunikacyjnym było wyjście z obszaru specjalistycznego i wygenerowanie publikacji w miejscach dotychczas niedostępnych dla kampanii medycznych Naszym celem było stworzenie nowatorskiego konceptu kreatywnego, które pozwoliły na dotarcie z przekazami nie tylko do pacjentów i ich bliskich, ale również do osób w grupie ryzyka. Osią kampanii była audycja radiowa „Figurski wzywa posiłki”, której gospodarzem został Michał Figurski, dziennikarz, który przeszedł udar mózgu i w trakcie rekonwalescencji stosował żywienie medyczne. Z perspektywy własnych doświadczeń opowiedział o problemach z odżywianiem i wpływie choroby na życie.

W ramach trzeciej edycji działań chcieliśmy z zupełnie nowej perspektywy podejść do tematu. Postanowiliśmy, że wesprzemy nie tylko samego pacjenta, ale także jego opiekuna. Opiekunowie są w psychologii nazywani „skrytymi pacjentami”. Mierzą się z ogromnym obciążeniem. Często rezygnują z pracy, życia towarzyskiego i swoich pasji, aby zająć się chorym. To ogromne poświęcenie, które zasługuje na zauważenie i docenienie. Dlatego zorganizowaliśmy akcję „List do Opiekuna”. Jej celem było zwrócenie uwagi na potrzeby opiekunów osób chorych oraz ich ogromną rolę w procesie leczenia. Osią stała się akcja zachęcająca do napisania symbolicznych listów z podziękowaniem dla opiekunów. Rozpoczął ją spot z udziałem prawdziwych pacjentów i ich bliskich, którzy opiekowali się nimi w chorobie, w tym jednego z najbardziej uznanych polskich aktorów – Jerzego Stuhra i jego żony Barbary. W efekcie całej akcji oraz dzięki współpracy z organizacjami pacjenckimi powołaliśmy Ogólnopolski Dzień Opiekuna. Święto stanowi doroczną okazję do pochylenia się nad problemami opiekunów i wyrażenia im swojej wdzięczności. Kampania zdobyła szeroki rozgłos w mediach różnego typu. Zainteresowały się nią nie tylko tytuły medyczne, ale także ogólnoinformacyjne, lifestylowe, a nawet plotkarskie. Kampania rozpoczęła realny proces zmiany postrzegania opiekunów w świadomości Polaków.

W edycji prowadzonej w 2019 roku kontynuujemy edukacje na temat żywienia medycznego, a także dalej mówimy o osobach opiekujących się chorymi bliskimi, ich problemach i potrzebach. W ramach działań stworzyliśmy specjalny program „Bohaterowie codzienności”, składający się z nagrań trzech poruszających rozmów z opiekunami pacjentów. Opowiedzieli oni o swoich doświadczeniach związanych z wyzwaniami, z jakimi spotkali się w obliczu choroby bliskiej osoby. To opiekun zawsze jest w cieniu i zawsze jest postrzegany przez pryzmat pacjenta. Dlatego tym razem to właśnie opiekunowie otrzymali głos, aby przedstawić własną perspektywę i samodzielnie opowiedzieć o roli, jaką przyszło im pełnić. Od początku trwania kampanii wspierają ją organizacje pacjenckie i towarzystwa naukowe.